Cytrynian magnezu – Rolls-royce pośród magnezów

Strona główna » Blog » Cytrynian magnezu – Rolls-royce pośród magnezów

Cytrynian magnezu – Rolls-royce pośród magnezów

By |2018-03-22T23:34:38+00:00Luty 25th, 2018|Blog|1 Comment

Cytrynian magnezu to jedna z najlepiej wchłaniających się form magnezu. Spośród wielu dostępnych na rynku jego form i postaci warto wybrać taką która charakteryzuje się m.in: najwyższą czystością zastosowanych składników, wysoką wchłanialnością oraz jak najmniejszą ilością dodatkowych substancji.

Czym jest cytrynian magnezu?

Zanim przejdziemy do wyjaśnienia, czym jest cytrynian magnezu, zaprezentujemy dlaczego magnez spełnia tak istotną rolę w ludzkim organizmie. Spowodowane jest to wpływem tego cennego pierwiastka na prawidłowość funkcjonowania układu nerwowego, oraz mięśniowego. W przypadku, gdy organizmowi dostarczana jest odpowiednia dawka magnezu, człowiek nie odczuwa znużenia oraz zmęczenia. Niedobór prowadzi do spowolnienia pracy całego metabolizmu, co ma negatywny wpływ na samopoczucie fizyczne oraz psychiczne.

Cytrynian magnezu zawarty w suplemencie diety Pure/MG Powder 800mg to najlepiej wchłaniający się związek magnezu, który przyjmowany jest w sproszkowanej formie. Produkt charakteryzuje się najwyższą czystością magnezu, unikalną formą podania pozwalającą na uniknięcie zbędnych domieszek., szklanym, robionym na zamówienie opakowaniem. Bez konserwantów, barwników i ulepszaczy – to wyjątkowy i unikalny  produkt.

Jakie właściwości prozdrowotne posiada magnez?

Właściwości magnezu są powszechnie znane. Główną zaletą cytrynianu magnezu jest wspomniana wcześniej doskonała jego wchłanialność. Jako środek, który niweluje oraz uzupełnia niedobory magnezu w ludzkim organizmie, działa pobudzająco na metabolizm. Magnez w postaci cytrynianu wpływa na zanik występującej uprzednio arytmii serca. Jest to niezwykle istotne, zważając na fakt, iż jest to najważniejszy ludzki organ. Dostarczanie odpowiednich dawek magnezu pozwala zapadać w zdrowy, głęboki i przede wszystkim spokojny sen. To z kolei prowadzi do odpowiedniego wypoczynku, po którym samopoczucie ulega automatycznej poprawie. Należy pamiętać, że podobnie jak niedobór magnezu, szkodliwy może być również jego nadmiar, który może prowadzić do występowania biegunek o różnym przebiegu. Dzienne zapotrzebowanie na ten niezbędny minerał waha się w granicach 300-400 mg jonów magnezu na dobę.

Przyczyny występowania niedoboru magnezu w organizmie i jego skutki

Magnez opuszcza organizm z różnych powodów. Jednym z nich są długotrwałe biegunki, podczas których utracie ulega wiele spośród cennych dla organizmu minerałów. Utrzymaniu prawidłowego stężenia magnezu nie służą również alkoholizm oraz antykoncepcja hormonalna. Wśród czynników wypłukujących pierwiastek jest prowadzenie niewłaściwej diety bogatej w cukier, skrobię oraz sól. Spożywanie dużej ilości kawy oraz stres utrzymujący się zbyt długo działają niekorzystnie na poziom magnezu.

W przypadku, gdy badania krwi wykażą skrajny niedobór magnezu we krwi, trudno jest uzupełnić w szybkim tempie ten stan. Główną konsekwencją niskiej zawartości magnezu jest niszczący wpływ na układ nerwowy oraz ogólną pracę serca i sprawność mięśniową. Często spotykany jest również zespół przewlekłego zmęczenia, senność oraz nadmierna wrażliwość i podatność na zły nastrój. Wzrost ciśnienia tętniczego jest równie niebezpieczne i wcale nierzadko występuje.

W jakich produktach znajduje się magnez?

Powszechnie wiadomo, iż spożywanie gotowanych potraw podnosi ryzyko wypłukiwania magnezu. Źródłem dużych pokładów tego drogocennego minerału są warzywa oraz owoce. Ponadto czekolada, rośliny strączkowe oraz kakao. Warto pamiętać o spożywaniu orzechów oraz nasion. Mogą stanowić rodzaj przekąski oraz być dodatkiem do klasycznej sałatki. Mieszanie różnych smaków jest w tym przypadku wskazane. W ten sposób produkty te nie będą kojarzyły się z przymusem, a jedynie przyjemnością z ich spożywania.

Ryby – ich prozdrowotne właściwości znane są od wielu lat. Niewiele osób zdaje sobie jednak sprawę, że są również bogate w magnez. Gatunkami o jego największym stężeniu są halibuty, łososie oraz tuńczyki. Wskazane jest więc przynajmniej raz w tygodniu spożywać ryby.

Jeżeli chodzi o owoce, największą porcję magnezu dostarczy nam awokado oraz banany. Bogate są we właściwości zwalczające choroby. Przyjmowanie codziennie niewielkiej ilości może zwiększyć poziom magnezu nawet o 15%. Ponadto mogą służyć jako zdrowa przekąska, co z kolei zapobiegnie tyciu oraz gromadzeniu się złego cholesterolu.

One Comment

  1. Łukasz 26 lutego 2018 at 20:30 - Reply

    Świetny produkt, doskonale się rozpuszcza i przyswaja. Uprawiam sport 5 razy w tyg. i 2-3 korzystam z sauny. Chyba ze względu na wiek (42l) od jakiegoś czasu czułem się ciągle zmęczony i “zamulony” . Byłem pewien że to skutek nieprawidłowej diety – zacząłem blendować zdrowe soczki ze szpinaku bananów, mango, marchwi, tid.Niestety różnicy nie poczułem. Dopiero dodając wasz magnez energia wróciła. Dzięki i pozdrawiam cały wasz zespół.

Leave A Comment